مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 10:532023-09-20بين الملل

عربستان رایزنی ها با هیئت صنعا را «مثبت» ارزیابی کرد


وزارت خارجه عربستان در بیانیه ای پس از پایان مذاکرات چند روزه با هیئت دولت نجان ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله در ریاض، نتایج این دور از رایزنی ها را مثبت ارزیابی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه عربستان سعودی در این بیانیه اعلام کرد که از نتایج مثبت مذاکرات جدی در خصوص دستیابی به نقشه راه برای حمایت از روند صلح در یمن که با هیئت جنبش انصارالله در ریاض برگزار شد، استقبال می کند.

در این بیانیه آمده است: این گفت وگوها در ادامه و تکمیل کننده دیدارهایی بود که تیم عربستان با رییس و اعضای شورای ریاستی یمن و مقامات انصارالله در صنعا برگزار کرده بود و طی آن ایده ها و گزینه های زیادی برای تهیه نقشه راه مورد توافق همه طرف های یمنی به دست آمد.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود موضوعات و محورهای گفت وگوهای صورت گرفته میان اعضای هیئت صنعا و خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان را تحسین و اعلام کرد: در این گفت وگوها بر حمایت عربستان از ملت یمن و ایستادن در کنار آنها تاکید شد.

طبق این بیانیه، در این گفت وگوها طرف سعودی همچنین بر اصرار همیشگی ریاض به تشویق طرف های یمنی برای نشستن بر سر میز گفت وگو، دستیابی به راه حل سیاسی جامع و پایدار در یمن تحت نظارت سازمان ملل و حرکت یمن به سوی توسعه پایدار در پرتو ثبات سیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان رایزنی ها با هیئت صنعا را «مثبت» ارزیابی کرد

عربستان رایزنی ها با هیئت صنعا را «مثبت» ارزیابی کرد