مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 17:252023-08-30فناوري

اتصال 300 روستای لرستان به اینترنت در دستور کار قرار گرفت


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: از مجموع 1569 روستای بالای 20 خانوار در لرستان، 300 روستا فاقد پوشش ارتباطی دیتا و اینترنت شناسایی شده است که مجوز سایت جدید برای اتصال این روستاها به شبکه اینترنت اخذ شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، مجتبی صارمی در جمع رسانه ها با اشاره به اینکه از مجموع 1569 روستای بالای 20 خانوار در لرستان، 300 روستا فاقد پوشش ارتباطی دیتا و اینترنت شناسایی شده است، اظهار کرد: با پیگیری ها و جلسات زیادی که برگزار شد مجوز این 300 روستا را برای احداث سایت جدید و ارتقای تکنولوژی اخذ شده تا از اینترنت 2G، 3G و 4G و اینترنت پرسرعت برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: مطالبه اصلی دورترین نقاط استان موضوع پوشش اینترنت است تا از این بستر برای آموزش و ارائه خدمات الکترونیک استفاده شود.

خوشبختانه در روستاها با نصب دستگاه های تقویت کننده روی دکل های مخابراتی، اینترنت پرسرعت 4G را در اختیار روستاییان استان قرار دادیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به اینکه اعتبارات زیادی برای پوشش اینترنتی به استان اختصاص پیدا کرده است، گفت: برای هر سایت بین 6 تا 7 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، که با احتساب هزینه راه سازی و برق هزینه احداث هر سایت 9 میلیارد تومان خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتصال 300 روستای لرستان به اینترنت در دستور کار قرار گرفت

اتصال 300 روستای لرستان به اینترنت در دستور کار قرار گرفت