مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 03:052023-08-31سياسي

کاهش زمان کشف محل غرق شدگی افراد با پهپادهای امدادی ایرانی


گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد نوشهر به طراحی و ساخت پهپاد امدادی دست یافتند که قادر به شناسایی و نجات افراد غرق شده در دریا است.

- گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد نوشهر به طراحی و ساخت پهپاد امدادی دست یافتند که قادر به شناسایی و نجات افراد غرق شده در دریا است.

محمدرضا زکریاپور در گفت وگو با ایسنا، گفت: ما در این طرح توانستیم پهپادی را در زمینه امداد و نجات به نام پهپاد نجات غریق هوشمند طراحی کنیم.

این پهپاد مزین به نام دو شهید فخری زاده و چمران است؛ از این رو نام تجاری این پهپاد با عنوان پهپاد هوشمند فخران است.

وی با بیان اینکه پهپاد طراحی شده دارای 10 نوآوری است، اظهار کرد: این پهپاد قادر است فردی که در حال غرق شده است را شناسایی و حلقه نجات را به سمت می برد و آن را برای فرد ارسال می کند.

زکریاپور، استفاده از GPS و بازگشت به مبدأ را از قابلیت های این محصول نام برد و یادآور شد: برد پروازی این پهپاد تا 3 کیلومتر در دریا است که از راه دور قابل کنترل است و حلقه نجات را برای فرد پرتاب می کند.

این محقق با بیان اینکه این محصول برای سازمان هایی چون نیروی دریایی و سازمان های دارای کشتی های تجاری قابل استفاده است، اضافه کرد: کاهش زمان کشف محل غرق شدگی، اعزام تجهیزات و تیم نجات غریق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش زمان کشف محل غرق شدگی افراد با پهپادهای امدادی ایرانی

کاهش زمان کشف محل غرق شدگی افراد با پهپادهای امدادی ایرانی