مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 14:052023-09-09اجتماعي

فعالیت گروه های پایش حیات وحش ایلام در 14 زیستگاه آبی پرندگان


گروه های مشترک پایش و رصد حیات وحش برای سلامت پرندگان در 14 زیستگاه آبی در استان فعال هستند.

- الهام جم زاده معاون دامپزشکی استان ایلام، ظهر شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، در زمینه پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: با توجه به شروع هوای سرد و فصل مهاجرت پرندگان و به منظور پیشگیری از وقوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ایلام، ستاد هماهنگی بین اداره کل دامپزشکی استان و محیط زیست استان برگزار شده است.

وی افزود: گروه های مشترک پایش و رصد حیات وحش توسط کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی برای سلامت پرندگان در 14 زیستگاه آبی در استان فعال هستند که در صورت بروز موارد مشکوک، بلافاصله اقدام به نمونه گیری و انجام آزمایشات لازم در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی می شود.

معاون دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: به تمامی شهرستان ها ابلاغ شده که مراقبت های لازم را مدنظر قرار دهند چرا که آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از مهم ترین بیماری های خطرناک و مشترک ویروسی است.

جم زاده یادآور شد: در پرندگان این ویروس با واگیری و تلفات بسیار بالایی همراه بوده و موجب خسارات هنگفت در صنعت طیور می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، طی 15 سال گذشته هیچ موردی از بروز بیماری مذکور در طیور بومی، صنعتی و وحشی استان گزارش ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت گروه های پایش حیات وحش ایلام در 14 زیستگاه آبی پرندگان

فعالیت گروه های پایش حیات وحش ایلام در 14 زیستگاه آبی پرندگان