مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 11:452023-08-29اجتماعي

انتشار دود آتش سوزی بخش عراقی هورالعظیم در خوزستان


معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به وقوع آتش سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم و انتشار دود غلیظ آن در بیشتر مناطق جنوبی استان خوزستان، - گفت: در تلاش هستیم میزان وسعت و مناطق دچار آتش سوزی را بررسی کنیم.

سید عادل مولا در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت تامین حق آبه تالاب ها به ویژه تالاب هورالعظیم اظهار کرد: بر اساس مطالعات دانشکده علوم آب دانشگاه شهید چمران اهواز، میزان حق آبه تالاب ها در سه سناریوی ترسالی، خشکسالی و نرمال مشخص شده است که به تصویب سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو رسیده و وزارت نیرو ملزم به تامین این میزان حق آبه تالاب ها شده است.

شرایط آبی هورالعظیم نگران کننده است وی افزود: متاسفانه امسال آورد آب در حوضه کرخه پایین است و مقداری ما را نگران کرده است زیرا میزان آبی که باید به تالاب می رسید، حداقل بوده و آب مورد نیاز وارد تالاب هورالعظیم نشده است.

مولا گفت: با توجه به کشاورزی و برداشت های غیرمجاز در بالادست، درخواست رهاسازی آب به صورت موجی در تالاب هورالعظیم را داشتیم و بنا بر آن، در سال آبی امسال وزارت نیرو در چهار پنج مرحله یک میلیون تا یک میلیون و 800 هزار مترمکعب آب به صورت موجی برای مصرف شرب، دام ها و تالاب رهاسازی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار دود آتش سوزی بخش عراقی هورالعظیم در خوزستان

انتشار دود آتش سوزی بخش عراقی هورالعظیم در خوزستان