مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 08:502023-09-18فرهنگي

کاروانسرای صایین نیر ثبت جهانی شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از ثبت کاروانسرای صایین شهرستان نیر همراه با 53 کاروانسرای دیگر ایران در لیست آثار تاریخی و طبیعی فهرست جهانی یونسکو خبر داد.

- ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از ثبت کاروانسرای صایین شهرستان نیر همراه با 53 کاروانسرای دیگر ایران در لیست آثار تاریخی و طبیعی فهرست جهانی یونسکو خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن محمدی ادیب 27 شهریور با اعلام این خبر گفت: پرونده کاروانسراهای ایران امروز در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو تایید شده و به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: این پرونده شامل 54 کاروانسرا از 24 استان ایران است که کاروانسرای سنگی شهرستان نیر نیز یکی از این کاروانسراهای به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: کاروانسراهای ایران بیست و هفتمین اثر تاریخی و طبیعی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو است که سومین اثر استان اردبیل در این فهرست بعد از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و جنگل های هیرکانی محسوب می شود.

محمدی ادیب با اشاره به اینکه کاروانسرای صایین پیش از این در سال 1362 به ثبت ملی رسیده بود، ادامه داد: کاروانسرای سنگی صایین یک بنای تاریخی مربوط به دوره صفوی است که در شهرستان نیر و در جاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسرای صایین نیر ثبت جهانی شد

کاروانسرای صایین نیر ثبت جهانی شد