مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 شهریور 1402 ساعت 12:302023-09-07بين الملل

عضویت اوکراین در ناتو؟ خیر!


تا زمانی که روسیه به میزان قابل توجهی تضعیف نشده باشد ناتو علاقه مند به عضویت اوکراین در خود نیست و با عدم تمایل اعضای کلیدی ناتو به پذیرش این خطر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، تصمیم گیری برای عضویت اوکراین در ناتو برای رهبران این ائتلاف بسیار حساس است.

رهبران اوکراین بارها درخواست عضویت در ناتو را داشته اند و از سال 2018، قانون اساسی اوکراین قصد دارد به ناتو و اتحادیه اروپا بپیوندد، که نشان دهنده کنار گذاشتن این کشور از تعهد قبلی خود، یعنی بی طرفی است.

ناتو مدت هاست که درباره عضویت اوکراین تردید دارد.

این دوگانگی در سال 2008 منعکس شد، زمانی که اعضا توافق کردند که اوکراین و گرجستان هر دو در نهایت به ائتلاف بپیوندند که با واکنش سریع روسیه و اشغال مناطق آبخازیا و اوستیای جنوبی در گرجستان در سال 2008 و اشغال کریمه در سال 2014 نتوانستند شرایط یا جدول زمانی مشخصی را انتخاب کنند.

از زمان تهاجم تمام عیار روسیه به خاک اوکراین، تعداد فزاینده ای از کشورهای عضو ناتو اعلام کرده اند که طرفدار عضویت سریع اوکراین در این سازمان هستند، حتی با وجود مخالفت برخی اعضا، عضویت اوکراین بسیار مهم خواهد بود.

به عنوان یکی از اعضای ناتو از اوکراین توسط ماده 5 منشور ناتو به صورت مشروع دفاع می شود که از همه کشورهای عضو می خواهد که حمله به هر یک از آنها را حمله به همه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضویت اوکراین در ناتو؟ خیر!

عضویت اوکراین در ناتو؟ خیر!