مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 01:152023-08-25اقتصادي

انباشت فاجعه بار جمعیت در حواشی شهرها/ روستاهایی که رنگ می بازند


رشد شتابان شهرنشینی و افزایش مهاجرت روستاییان به شهرها، مسئله حاشیه نشینی و اسکان غیر رسمی را پدید آورده و به تناسب، سبب گسترش ناهنجاری هایی در شهرها شده است.

- خبرگزاری مهر -گروه استان ها؛ شناخت نقش حاشیه نشینی در بروز انواع آسیب های اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که امروزه در کشورهای جهان سوم یکی از معضلات شهرنشینی، حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی ناشی از آن است.

در مقیاس کوچک تر اگر بخواهیم شهر اردبیل را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم خواهیم دید که گسترش حاشیه نشینی در این شهر و اسکان جمعیت غیر شهری در آن به افزایش ناهنجاری های رفتاری در این بخش از شهر انجامیده است.

گرچه حاشیه نشینی در بسیاری از موارد نیز همراه با رشد بوده و گاه شاهد ظهور و بروز استعدادهای ناب فرهنگی، اجتماعی، دانشگاهی و … در این مناطق هستیم اما ابعاد گسترده تر حاشیه نشینی در شهر اردبیل نشان می دهد نه تنها هیچ توجهی به این مناطق شهر از نظر توسعه نمی شود بلکه روز به روز بر مشکلات و معضلات حاشیه شهرها افزوده می شود.

نبود امکانات مناسب خدمات شهری، فقر، جمعیت بالا و … سبب شده است تا حاشیه شهر اردبیل که اغلب به مناطق سیزده گانه معروف است و عمدتاً نیز پسوند آباد را با خود یدک می کشند از کمترین آبادی و آبادانی برخوردار باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انباشت فاجعه بار جمعیت در حواشی شهرها/ روستاهایی که رنگ می بازند

انباشت فاجعه بار جمعیت در حواشی شهرها/ روستاهایی که رنگ می بازند