مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 14:002023-09-20اقتصادي

آغاز برداشت گردو از باغات آذربایجان غربی


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز برداشت محصول گردو از باغات استان گفت: بیش از 12 هزار نفر در تولید و برداشت گردو در سطح استان اشتغال دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: این استان در تولید گردو رتبه ششم کشوری را دارد.

دیانتی افزود: هفت هزار و 318 هکتار از باغات استان، باغ گردو است که شش هزار و 503 هکتار باغات بارور و مابقی به صورت نهال هستند.

وی میانگین عملکرد باغات گردو در هر هکتار را بیش از 2 هزار کیلوگرم محصول خشک اعلام کرد و افزود: شهرستان ارومیه و سردشت بیشترین میزان تولید گردو در استان را به خود اختصاص داده اند و بر اساس برآوردهای انجام شده میزان تولید این محصولات امسال 5 درصد نسبت به سال قبل افزایش خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ارقام گردوی کشت شده عموما بذری و از ژنوتیپ های مختلف است البته در سال های اخیر ارقام خارجی و درختان نخبه کشت بافتی و پیوندی نیز در سطح وسیع کشت و در حال توسعه است به طوریکه می توان به رقم چندلر، فرنور، پدرو، فرنت و فرانکت و ارقام بومی و کاغذی اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت گردو از باغات آذربایجان غربی

آغاز برداشت گردو از باغات آذربایجان غربی