مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 11:202023-08-30بين الملل

توانمندی اتحادیه اوراسیا در توسعه و پذیرش کشورهای جدید


کارشناس سیاسی ازبکستان با بیان پتانسیل های اتحادیه اقتصادی اوراسیا در منابع و فناوری های پیشرفته و اقبال آن در میان دیگر کشورهای خارجی، این اتحادیه را آماده خروج از فضای پس از شوروی در سال های آتی دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، بختیار ایرگاشف مدیر مرکز ابتکارات تحقیقاتی معنا گفت: در حال حاضر تعدادی از کشورها خواهان انعقاد قرارداد با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای ایجاد منطقه آزاد تجاری هستند.

این اتحادیه به دنبال فراتر رفتن از فضای پس از شوروی است و تعدادی از کشورهای خارجی مانند کشورهای ویتنام و ایران علاقه مند به همکاری با این سازمان هستند.

  به گفته ایرگاشف، اتحادیه اقتصادی اوراسیا از یک پتانسیل جدی هم از نظر منابع و هم از نظر فناوری های پیشرفت در صنایع مختلف برخوردار است.

این کارشناس ازبک تاکید کرد که صنعت هسته ای، صنایع هواپیماسازی و مجتمع نظامی-صنعتی روسیه نیز مورد توجه بسیاری از کشورهایی است که قصد دارند به این اتحادیه  بپیوندند.

وی  افزود: این اتحادیه به عنوان یک شریک اقتصادی، به عنوان انجمنی که بیش از 200 میلیون نفر را شامل می شود، پتانسیل بسیار جدی برای رشد بیشتر دارد و در قالب های متنوعی توسعه یافته و گسترش خواهد یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توانمندی اتحادیه اوراسیا در توسعه و پذیرش کشورهای جدید

توانمندی اتحادیه اوراسیا در توسعه و پذیرش کشورهای جدید