مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 13:252023-09-19سياسي

رایزنی «بردی محمداف» با دبیرکل سازمان ملل و مقامات سازمان تجارت جهانی


رییس جمهور ترکمنستان در حاشیه هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به طور جداگانه با دبیرکل سازمان ملل و مدیرکل سازمان تجارت جهانی گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سردار بردی محمداف ، رییس جمهور ترکمنستان در نیویورک آمریکا با آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل متحد و نگاری آکانجی ایدئال مدیرکل سازمان تجارت جهانی دیدار و گفت وگو کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن تشکر از حضور رییس جمهور ترکمنستان در این مجمع جهانی به موقعیت فعال عشق آباد در همکاری با سازمان ملل متحد، اشاره کرد.

بردی محمداف به نوبه خود آغاز موفقیت آمیز هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی را به دبیرکل سازمان ملل متحد تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد که این نشست سهم مهمی در تقویت صلح و امنیت جهانی و ارتقای توسعه پایدار در کره زمین خواهد داشت.

در جریان تبادل نظر در زمینه های اولویت دار مشارکت دوجانبه، تاکید شد که ترکمنستان با در نظر گرفتن اصول بی طرفی مثبت، سیاست خارجی خود را با هدف تضمین رفاه مردم منطقه و کل جهان اجرا می کند.

در بخش دیگری، همکاری چندجانبه با سازمان ملل متحد یک اولویت استراتژیک برای ترکمنستان عنوان و اظهار شد که عشق آباد به طور کامل از ابتکارات، جامعه جهانی که تحت نظارت سازمان ملل متحد و با هدف تضمین صلح، امنیت و توسعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی «بردی محمداف» با دبیرکل سازمان ملل و مقامات سازمان تجارت جهانی

رایزنی «بردی محمداف» با دبیرکل سازمان ملل و مقامات سازمان تجارت جهانی