مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 11:402023-08-31سياسي

«هگمتان» پشتوانه فرهنگی همدان است


هگمتانه چشم و چراغ، پشتوانه و آبروی فرهنگی همدان است.

  - سیاوش آریا صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه هگمتانه از محوطه های باستانی مهم ایران است، اظهار کرد: اگر هگمتانه نباشد همدان بی معناست و با تمام چالش هایی که این محوطه مهم در سال های گذشته برای ثبت جهانی داشت همچنان چشم و چراغ و آبرو و پشتوانه این شهر است.

وی افزود: هگمتانه شناسنامه بالنده مردم همدان است، اهمیت هگمتانه علاوه بر دوران اسلامی در دوران پس از ساسانی هم مشخص است و نشان از اهمیت این محوطه پس از دوران باستان دارد.

این پژوهشگر با بیان اینکه از همدان به عنوان پایتخت تابستانی هخامنشیان یاد شده و این موضوع نشان دهنده اهمیت شهر برای بزرگترین شاهنشاهی جهان باستان است، گفت: پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان که تنها محوطه باستانی هگمتانه را در برنمی گیرد مزیت هایی دارد که یکی از آنها هویت و غرور ملی است.

آریا خاطرنشان کرد: مزیت دیگر این است که ثبت جهانی سبب می شود هم مردم و هم مسئولان و نهادهای گوناگون دولتی و خصوصی به حفاظت، نگهداری و پاسداشت از این مجموعه روی بیاورند.

وی افزود: دیگر مزیت ثبت جهانی هگمتانه انتقال این میراث مهم به آیندگان است چراکه وارث این سرزمین نسل آینده است و باید آثار نیاکان را حفظ کرده و برای آنها به یادگار ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«هگمتان» پشتوانه فرهنگی همدان است

«هگمتان» پشتوانه فرهنگی همدان است