مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 11:402023-09-02سياسي

وقف برای عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) از قرنها پیش مورد توجه بود


حجت الاسلام کلانتری درباره تاثیر وقف در عزاداری های امام حسین(ع) گفت: مومنین از قرنها پیش مقید به عزاداری حضرت بودند و با ارایه خدمات به زائرین، - حجت الاسلام کلانتری درباره تاثیر وقف در عزاداری های امام حسین(ع) گفت: مومنین از قرنها پیش مقید به عزاداری حضرت بودند و با ارایه خدمات به زائرین، باقیات و صالحات برای خودشان باقی می گذارند.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری تولیت آستان حضرت شاهچراغ (ع) در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به جایگاه وقف در دین مبین اسلام اظهار کرد: وقف یکی از احکام شرع مقدس اسلام است، به این معنا که انسان مؤمن بخشی از دارایی های خود را به صورت همیشگی به یک کار عام المنفعه و به منظور خدمت به خلق خدا و با نیت پاک صرف کند، تا مروج فرهنگ اسلامی باشد.

تولیت آستان حضرت شاهچراغ (ع) با اشاره به تأثیر وقف در عزاداری های امام حسین (ع) و پیاده روی اربعین گفت: مؤمنین از قرن ها پیش برای تقویت و حفظ واقعه کربلا و بزرگداشت حماسه عاشورا مقید به عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) بودند و برای این منظور، ملکی را برای روضه خواندن، اطعام، وقف می کردند.

حجت الاسلام کلانتری با اشاره به اینکه وقف یک خیر جاری است که دیگران از آن بهره مند می شوند، خاطر نشان کرد: واقفین و خیرین با ارائه خدمات به زائرین اربعین اعم از برپایی موکب، پذیرایی، اهدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقف برای عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) از قرنها پیش مورد توجه بود

وقف برای عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) از قرنها پیش مورد توجه بود