مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 18:552023-09-20فرهنگي

توضیح میراث فرهنگی شوشتر درباره ریزش بخشی از خانه تاریخی «نجاتیان»


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر با تایید خبر امروز ایسنا مبنی بر ریزش بخشی از یک خانه تاریخی در شوشتر بر اثر آبگرفتگی شوادان های بافت تاریخی، - توضیحاتی در این خصوص ارایه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، داوود نجار آسیابانی 29 شهریور 1402 با اشاره به این که قسمت ورودی و سردر خانه تاریخی نجاتیان واقع در بافت تاریخی شوشتر متأسفانه امروز فروریخت، گفت: بر اساس شواهد و اظهارات مالک مبنی بر آبگرفتگی چندین ساله این خانه تاریخی، رطوبت و فرونشست زمین در قسمتی از کوچه موجب تخریب بخشی از خانه شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر افزود: خانه نجاتیان اگرچه در فهرست آثار ملی ثبت نشده است اما از جمله خانه های تاریخی و فاخر بافت تاریخی به شمار می رود.

او تاکید کرد: احتمال تخریب دیگر خانه های تاریخی در بافت تاریخی شوشتر بیشتر از قبل شده است چراکه به دلیل وجود عارضه آبگرفتگی فرسایش بناها افزایش یافته است و احتمال هر حادثه ای در این خانه ها وجود دارد که هرچه سریعتر باید این عارضه ها برطرف شوند.

نجار آسیابانی با اشاره به تکالیف دیگر دستگاه ها از جمله سازمان آب و برق و شرکت آب و فاضلاب که به ترتیب مسؤولیت مطالعات شناسایی مشکل و اصلاح شبکه ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیح میراث فرهنگی شوشتر درباره ریزش بخشی از خانه تاریخی «نجاتیان»

توضیح میراث فرهنگی شوشتر درباره ریزش بخشی از خانه تاریخی «نجاتیان»