مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 17:052023-09-09فرهنگي

انتشار شعرهای «محمود درویش» و «سوزان علیوان» 


ترجمه «چکامه های رهایی» برگزیده سروده های محمود درویش و «گل آفتابگردان بر من بتاب» سروده سوزان علیوان راهی بازار کتاب شد.

- ترجمه چکامه های رهایی برگزیده سروده های محمود درویش و گل آفتابگردان بر من بتاب سروده سوزان علیوان راهی بازار کتاب شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجموعه های یادشده با ترجمه سیدعلی مفتخرزاده در نشر آرون منتشر و راهی بازار نشر شده است.

در معرفی چکامه های رهایی می خوانیم: میراثی که شاعر فلسطینی محمود درویش (1941-2008) از خود بر جای گذاشت، بر ساحت فکری و فرهنگی فلسطین به طور خاص و جامعه عرب و بین الملل به طور عام به لحاظ هنری و زیبایی شناختی اثر داشته است.

مفهوم زن در ذهن و شعر محمود درویش گستره وسیعی از شعر او را به خود اختصاص داده است، چنانکه زن به لحاظ تکرار در اشعار او، سومین محور معنایی را تشکیل می دهد.

با این وجود همه اشاره های محمود درویش مربوط به زن/ مادر/ و زن معشوق استعاری نیست، بلکه شاهد نشانه ها و توصیف های واقع گرایانه ای هستیم که اشیاء و شخصیت ها، ویژگی ها واقعی خود را دارند که منتخب ترجمه شده از شاعر در کتاب چکامه های رهایی این جنبه را نشان می دهد؛ در شعر زیباترین عشق می خوانیم: همانند سبزه که میان مفصل‏ های تخته‏ سنگ ریشه می‏ دواند، در روزگاری، ما نیز چون دو ناآشنا پدیدار شدیم و آسمانِ بهار ستاره .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار شعرهای «محمود درویش» و «سوزان علیوان» 

انتشار شعرهای «محمود درویش» و «سوزان علیوان»