مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 12:502023-08-24بين الملل

اما و اگرهای توافقنامه امنیتی بغداد-واشنگتن


با توجه به سابقه سیاه آمریکا در تروریسم پروری، حلّال مشکلات امنیتی عراق نه توافق نامه امنیتی با آمریکای عهدشکن بلکه حذف پای آمریکا از منطقه و برقراری توافقات امنیتی با کشورهای منطقه علیه جریان های تروریستی تحت حمایت آمریکاست.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: خالد الیعقوبی مشاور نخست وزیر عراق در امور امنیتی در مصاحبه ای تلویزیونی درباره مذاکرات امنیتی اخیر عراق و امریکا تأکید کرده که فرماندهان عراقی در مذاکرات خود با طرف امریکایی بر حفاظت از حاکمیت ارضی عراق تمرکز داشتند و عراق به همه آنچه می خواست در این مذاکرات دست یافته است.

مشاور نخست وزیر عراق افزوده: پیش از این پهپادهای آمریکایی اجازه پرواز در ارتفاع 3 هزار متری در آسمان عراق را داشتند اما اکنون توافق شده که پرواز پهپادها فقط در مناطقی که داعش حضور دارد و در ارتفاع 5 هزار متری باشد.

او گفته: به موجب این توافقات همه نقل و انتقالات نیروهای آمریکایی باید با موافقت دولت عراق باشد و کمیته ای نظامی میان دو طرف برای بررسی میزان توانمندی نیروهای عراقی و میزان جدی بودن تهدید و شناسایی نقاط ضعف نیروهای عراقی تشکیل شود و برای تخلیه زمین و آسمان عراق از هر نیروی خارجی تحت هر عنوانی تلاش شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اما و اگرهای توافقنامه امنیتی بغداد-واشنگتن

اما و اگرهای توافقنامه امنیتی بغداد-واشنگتن