مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 14:312023-09-19پزشكي

نکات بهداشتی جهت حفظ سلامتی در هوای آلوده


محمدرضا اکبری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با توجه به وضعیت آلودگی هوای استان در 28 شهریور، نکاتی را برای حفظ سلامتی مطرح و اظهارکرد: ضروری است که در این شرایط از انجام فعالیت هایی مانند قدم زدن در پارک ها، دویدن در فضای آزاد پرهیز شود و شهروندان از ماسک های مناسب استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در خانه نیز شدت فعالیت های خود را کاهش دهید، گفت: این توصیه برای افراد دارای بیماری های زمینه ای و بیماران قلبی_عروقی و تنفسی تاکید می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: غذاهای سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدن شامل میوه و سبزیجات مصرف واز مصرف غذاهای چرب و فست فود ها و همچنین غذاهای فرآوری شده پرهیز کنید.

اکبری با بیان اینکه نوشیدن مایعات به ویژه آب در این شرایط باید افزایش یابد، عنوان کرد: از اقداماتی مانند، سرخ کردن غذا، جاروکشیدن، روشن کردن عود و سایر اقداماتی که موجب آلودگی هوای خانه می شود خودداری کنید.

وی اضافه کرد: دریافت غذهای و مواد مغذی که التهاب را کاهش می دهند در کنار دریافت مقادیر بالای آنتی اکسیدن های غذایی می تواند به کاهش اثرات مخرب ناشی از استنشاق هوای آلوده کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکات بهداشتی جهت حفظ سلامتی در هوای آلوده

نکات بهداشتی جهت حفظ سلامتی در هوای آلوده