مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 18:302023-09-19اجتماعي

طلب 8 میلیارد تومانی موقوفات از دستگاه های اجرایی


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه، گفت: دستگاه های اجرایی تربت حیدریه به جز آموزش و پرورش، 8 میلیارد تومان به موقوفات بدهکار هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تربت حیدریه، حجت الاسلام جعفر تواییان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در این منطقه شامل شهرستان های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه 2 هزار موقوفه و بیش از 5600 رقیه وقفی موجود است که عمده این موقوفات وقف عزاداری سیدالشهدا علیه السلام و اطعام در عزاداری ماه محرم و صفر است.

وی با بیان اینکه در پنج سال اخیر 71 وقف جدید ثبت شده، گفت: عمده وقف های جدید برای عزاداری امام حسین علیه السلام، کمک به دانش آموزان بی بضاعت، بیماران نیازمند و حوزه های علمیه است، در عین حال امسال علی رغم اینکه 6 تعهد در حوزه وقف داشتیم در شش ماهه نخست امسال 12 وقف جدید به ثبت رساندیم.

نواییان به موضوع اشتغالزایی در موقوفات اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بالغ بر 500 نفر در قالب 50 طرح مضارعه ای و محصولی در موقوفات اشتغالزایی به کار گرفته شده که اغلب آنها در حوزه کشاورزی است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه بیان داشت: در طرح شمیم خدمت که در بقاع متبرکه اجرا می شود، قسمتی از بقاع در اختیار افرادی قرار می گیرد که شغل های خرد و کارگاه های زودبازده شامل خیاط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلب 8 میلیارد تومانی موقوفات از دستگاه های اجرایی

طلب 8 میلیارد تومانی موقوفات از دستگاه های اجرایی