مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 16:102023-09-09سياسي

کاهش زمان رسیدگی به پرونده های قضایی؛ در دستور کار


کاهش زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در کنار جذب قضات انقلابی و فاضل از جمله رویکردها و برنامه های جدی قوه قضاییه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم موحدی آزاد، دادستان کل کشور بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید سرزده از دادسرای عمومی و انقلاب سمنان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رویکردها و برنامه های قوه قضاییه کم کردن زمان رسیدگی به پرونده های قضایی است.

وی از دیگر اولویت های این قوه را توسعه و تقویت نهاد صلح و سازش عنوان کرد و گفت: این مسأله موجب کاهش آمار پرونده ها خواهد شد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه پرونده های وارده به شعبه های دادگاه ها زیاد است، گفت: عموم قضات با احساس مسؤولیت به وظایف خود عمل می کنند؛ اما کثرت کار یکی از دلایل اطاله در رسیدگی است؛ البته این را هم باید گفت کار قضا همراه با اطاله است، چراکه قاضی حتی در بررسی شکایات عادی همچون توهین و موضوعاتی از این دست بلافاصله نمی تواند تصمیم گیری کنند و باید موضوع را بررسی کند.

موحدی آزاد با بیان اینکه نقش حاکمیت قانون در آزادی های مشروع و صیانت از حقوق عامه در کنار جذب قاضی از راهبردهای ارتقای خدمات دستگاه قضا محسوب می شود، اظهار کرد: آموزش ضمن خدمت قضات در کنار جذب نیروهای فاضل و انقلابی در دستور کار قوه قضایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش زمان رسیدگی به پرونده های قضایی؛ در دستور کار

کاهش زمان رسیدگی به پرونده های قضایی؛ در دستور کار