مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 15:102023-09-02اقتصادي

ظرفیت تولید و استحصال آب شرب در فردیس افزایش می یابد


تا اسفند امسال ، با وارد مدار شدن 20 حلقه چاه آب شرب درفردیس،380 لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید و استحصال آب این شهرستان افزوده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فردیس، حمیدرضا نامداری، مدیرعامل آبفای استان البرز، در جلسه تأمین آب شهرستان فردیس، گفت: شهرستان فردیس یکی از پر تراکم ترین شهرستان های کشور با جمعیتی حدود 800 هزار نفر است و زیرساختهای خدماتی از جمله تاسیسات آبرسانی (چاهها، مخازن، شبکه توزیع و .

) هیچ تناسبی با این بارگذاری جمعیتی ندارد، بنابراین طی ماههای اخیر تلاش شده بیشترین توجه و امکانات صرف برآورده کردن نیازهای آبی ساکنان فردیس شود.

وی درتوضیح برنامه های درنظر گرفته شده برای رویارویی با جمعیت رو به رشد وپیک مصرف آب در سال آینده که از اسفند ماه به بعد آغاز می شود، بیان کرد: بمنظور بهره گیری از منابع آب سطحی سدهای کرج وطالقان دو پروژه ی اساسی وبزرگ درحال اجراست که طرح انتقال آب از کرج به فردیس به طول 5000 متر با قطر 500 میلی متر درحال اجراست وبخشی از آن بصورت آزمایشی وارد مدار شده ودیگری طرح انتقال آب از کرج به فردیس به طول 5000 متر با قطر 900 میلی متر است که مخزن 5000 متر مکعبی آنهم درشهرک جهان نما ساخته شده وبخشی از آن با بهره برداری از یک حلقه چاه جدید با آبدهی 30 لیتر برثانیه وارد مدار بهره برداری شده و تا پایان سالجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت تولید و استحصال آب شرب در فردیس افزایش می یابد

ظرفیت تولید و استحصال آب شرب در فردیس افزایش می یابد