مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 08:402023-09-02اجتماعي

ثبت حضور دو فرد یوزپلنگ در جاجرم


معاون پایش حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: روز گذشته تصویر دو فرد یوزپلنگ در کریدور میاندشت توران توسط محیط بانان ثبت شد که این هشتمین مشاهده یوزپلنگ و چهارمین مورد ثبت تصویر آن در شهرستان جاجرم توسط همیاران و محیط بانان طی سال جاری است.

- هراتی، معاون پایش حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهارکرد: روز جمعه دهم شهریور ماه پس از ثبت تصویر دو فرد یوزپلنگ در کریدور میاندشت توران بلافاصله اکیپی از محیط بانان و همیاران به محل اعزام و آنها نیز موفق به مشاهده این گونه ارزشمند شدند.

وی گفت: این هشتمین مشاهده یوزپلنگ و چهارمین مورد ثبت تصویر آن در شهرستان جاجرم توسط همیاران و محیط بانان طی سال جاری است که نشان دهنده حضور یوزپلنگ در میاندشت و لزوم توجه بیش از پیش به کرویدور میاندشت- توران است.

معاون پایش حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: میاندشت و توران آخرین زیستگاه های پویا و زادآور یوزپلنگ ایرانی هستند و حفاظت از کریدور بین این دو منطقه نقش موثری در ادامه حیات این گونه دارد.

هراتی یادآور شد: منطقه میاندشت شامل پناهگاه حیات وحش و پارک ملی ضامن آهو با وسعت 85000 هکتار در شهرستان جاجرم و جنوب استان خراسان شمالی واقع شده و زیستگاه حیات وحش شاخصی مانند یوزپلنگ، آهو، کارکال، هوبره و گربه شنی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت حضور دو فرد یوزپلنگ در جاجرم

ثبت حضور دو فرد یوزپلنگ در جاجرم