مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 15:152023-08-26اقتصادي

قزوین رتبه نخست تولید کشمش را در کشور دارد


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین رتبه نخست تولید کشمش و رتبه دوم تولید انگور را در کشور دارد، از آغاز عملیات برداشت انگور از سطح 33 هزار و 285 هکتار از باغات این استان خبر داد.

- ایسنا/قزوین مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین رتبه نخست تولید کشمش و رتبه دوم تولید انگور را در کشور دارد، از آغاز عملیات برداشت انگور از سطح 33 هزار و 285 هکتار از باغات این استان خبر داد.

محمد پیله فروش با بیان اینکه برداشت انگور از سطح 33 هزار و 285 هکتار آغاز شده است، اظهار کرد: حدود 330 هزار تن محصول از این میزان سطح زیر کشت باید برداشت شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، وی ادامه داد: در حال حاضر 33 هزار و 285 هکتار از باغات این استان به محصول انگور اختصاص دارد که 32 هزار و 661 هکتار آن بارور و 624 هکتار آن غیر بارور است.

وی میانگین متوسط عملکرد این محصول را بیش از 10 تن در هکتار برآورد کرد و گفت: از این میزان سطح زیرکشت بیش از 7 هزار هکتار به صورت داربستی و نوین احداث و در حال بهره برداری بوده و بقیه باغات به صورت سنتی است.

پیله فروش خاطرنشان کرد: متوسط تولید این محصول 350 هزار تن در سال های گذشته بوده که این میزان در سال جاری به علت خسارت سرمازدگی و مشکلات اقلیمی کاهش دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قزوین رتبه نخست تولید کشمش را در کشور دارد

قزوین رتبه نخست تولید کشمش را در کشور دارد