مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 13:552023-09-19فرهنگي

ارسال 1100 اثر به نخستین کنگره ملی نوحه ها / برپایی پویش با «کدام نوحه زندگی کردی»


نخستین کنگره ملی نوحه ها و نغمه های عاشورایی در سه زبان فارسی، عربی، آذری و گویش ها و لهجه های بومی ایران برگزار می شود که تا به امروز بالغ بر 1100 اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

- ارسال 1100 اثر به نخستین کنگره ملی نوحه ها / برپایی پویش با کدام نوحه زندگی کردی نخستین کنگره ملی نوحه ها و نغمه های عاشورایی در سه زبان فارسی، عربی، آذری و گویش ها و لهجه های بومی ایران برگزار می شود که تا به امروز بالغ بر 1100 اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا سازمان هیات و تشکل های دینی، نخستین کنگره ملی نوحه ها و نغمه های عاشورایی در سه بخش اصلی(نوحه سرایان برتر سال) با انتخاب پنج نوحه سرای برگزیده بر اساس مجموعه آثار عاشورایی، ویژه(محور های محتوایی) با انتخاب یک اثر در هریک از محورهای هشت گانه و جنبی(نوحه کودک و نوجوان - مقالات و پایان نامه ها) با انتخاب سه اثر برگزیده ویژه ی کودک و نوجوان، انتخاب سه اثر علمی-پژوهشی برتر برگزار می شود.

در بخش اصلی نوحه سرایان مجموعه ای از آثار خود (حداقل هشت اثر و حداکثر چهارده اثر) را از میان سروده های سال 1402 به دبیرخانه ارسال و هیات داوران در زبان فارسی سه نفر، در زبان عربی یک نفر و در زبان آذری نیز یک نفر را به عنوان نوحه سرای برتر سال معرفی خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارسال 1100 اثر به نخستین کنگره ملی نوحه ها / برپایی پویش با «کدام نوحه زندگی کردی»

ارسال 1100 اثر به نخستین کنگره ملی نوحه ها / برپایی پویش با «کدام نوحه زندگی کردی»