مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 13:052023-09-19سياسي

چهار شهر و روستای سیستان و بلوچستان ثبت ملی و جهانی صنایع دستی هستند


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از پیگیری و اجرای مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در دهه 80 خبر داد و گفت: ثبت چهار شهر و روستای این استان در فهرست ملی و جهانی صنایع دستی بخشی از اقدامات انجام شده است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از پیگیری و اجرای مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در دهه 80 خبر داد و گفت: ثبت چهار شهر و روستای این استان در فهرست ملی و جهانی صنایع دستی بخشی از اقدامات انجام شده است.

محمدهادی طهرانی مقدم در گفت وگو با ایسنا- در خصوص مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در دهه 80 با بیان اینکه که یک بند آن مربوط به حمایت از صنایع دستی و ایجاد صنایع کوچک در منطقه بود، افزود: بر خود لازم دانستیم تا روند اجرایی شدن این مصوبات را در حوزه کاری خود بررسی کنیم؛ از این رو در 21 سال گذشته اقداماتی پیرامون اجرای این مصوبه در دستورکار قرار داشته که آموزش دیدگان ترویجی صنایع دستی 74 هزار و 318 نفر و آموزش شاغلان صنایع دستی 953 نفر از جمله فعالیت های صورت گرفته به شمار می رود.

وی ارائه تسهیلات بانکی در راستای حمایت از صنعتگران را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: از سال 96 تاکنون یک هزار و 292 طرح به مبلغ 910 میلیارد و 399 میلیون ریال ارائه شده، افزون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار شهر و روستای سیستان و بلوچستان ثبت ملی و جهانی صنایع دستی هستند

چهار شهر و روستای سیستان و بلوچستان ثبت ملی و جهانی صنایع دستی هستند