مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 19:152023-08-29سياسي

سازمان انرژی اتمی نقش موثری در زمینه ارتقای امنیت غذایی دارد


معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت:امنیت غذایی یکی از نخستین چالش های پیش روی جوامع است که سازمان انرژی اتمی ایران در نظر دارد نقش خود را در این زمینه ارتقا دهد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت:امنیت غذایی یکی از نخستین چالش های پیش روی جوامع است که سازمان انرژی اتمی ایران در نظر دارد نقش خود را در این زمینه ارتقا دهد.

یکی از مصداق ها در این زمینه، ساخت دستگاهی است که با آفت زدایی می تواند محصولات کشاورزی را در مدت زمان بیشتری سالم نگه دارد.

سیدپژمان شیرمردی، در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه پرتودهی خودحفاظ گامای دو جداره با ظرفیت 100 تن در روز، در بناب اظهار کرد: امروز شاهد رونمایی از نخستین دستگاه بزرگ خود حفاظ پرتودهی محصولات کشاورزی بودیم که قابلیت پرتودهی روزانه 100 تن محصول را دارد و مجهز به چشمه های گسیلنده پرتو گاما کبالت 60 می شود.

وی گفت: این دستگاه در راستای حل چالش های چهارگانه مدنظر سازمان انرژی اتمی ایران ساخته شد، زیرا در سازمان، این چالش ها از اولویت بالایی برخوردار است.

شیرمردی تصریح کرد: چالش های بعدی در حوزه سلامت، محیط زیست و انرژی است.

در این زمینه نیز اقدامات فراوانی را در سازمان انرژی اتمی ایران انجام داده ایم تا بتوانیم نقش بسزایی را در آینده کشور داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان انرژی اتمی نقش موثری در زمینه ارتقای امنیت غذایی دارد

سازمان انرژی اتمی نقش موثری در زمینه ارتقای امنیت غذایی دارد