مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 09:402023-09-04اقتصادي

رهاسازی 193 میلیون بچه ماهی در گیلان


مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به رتبه نخست گیلان در ذخایر ماهیان استخوانی گفت: از 193 میلیون بچه ماهیان رهاسازی شده 2 میلیون ماهیان خاویاری پنج گرمی است که یک میلیون بیشتر از پارسال است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، کوروش خلیلی مدیر کل شیلات گیلان عصر امروز در حاشیه بازدید از نوار ساحلی این استان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون بیش از 190 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در رودخانه های منتهی به دریای خزر رهاسازی شدند، اظهار کرد: بر اساس آمار تا به این لحظه 193 میلیون بچه ماهیان استخوانی و غضروفی در رودخانه های منتهی به خزر رهاسازی شدند که از این مقدار 90 درصد از این بچه ماهیان از نوع سفید و بقیه انواع ماهیان استخوانی، کفال، سیم، سوف و ماهیان غضروفی بوده است.

  وی با تأکید بر لزوم توجه به حفظ ذخایر ماهیان در دریای خزر گفت:  از 193 میلیون بچه ماهیان رهاسازی شده 2 میلیون ماهیان خاویاری پنج گرمی است که یک میلیون بیشتر از پارسال است.

مدیرکل شیلات استان گیلان با اشاره به نزدیک شدن روز های پایانی رهاسازی بچه ماهیان استخوان، تصریح کرد:  آلودگی رودخانه ها، صید بی رویه و کاهش سطح آب رودخانه ها و تالاب های استان از دلایل کاهش ذخایر ماهیان دریای خزر است که شیلات گیلان با روش تکثیرمصنوعی در حال بازسازی ذخایر ماهیان دریای خزراست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی 193 میلیون بچه ماهی در گیلان

رهاسازی 193 میلیون بچه ماهی در گیلان