مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 14:302023-08-29سياسي

نبویان: امنیت شیعیان افغانستان تأمین شده است


اخیرا چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به افغانستان سفر کردند که درباره جزییات این سفر با یکی از این نمایندگان گفتگو کردیم.

- حجت الاسلام سید محمود نبویان در گفتگوی مشروح با خبرنگار مهر ، با اشاره به سفر هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به افغانستان، گفت: بنده، جواد کریمی قدوسی، ابراهیم رضایی، مصطفی طاهری و علیرضا عباسی نمایندگان تهران، مشهد، دشتستان، زنجان و کرج در سفر دو روزه به کابل به صورت جداگانه با محمد عبدالکبیر معاون رییس الوزرای افغانستان، امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه، قلندر عباد سرپرست وزارت بهداشت، نورجلال جلالی معاون وزارت امور داخله افغانستان و نیز تعدادی از مقامات امنیتی و اقتصادی این کشور دیدار و گفتگو کردیم.

امنیت افغانستان برای ما اهمیت زیادی دارد وی بیان کرد: ما با کشور افغانستان اشتراکات زیادی به ویژه از لحاظ فرهنگی داریم و امنیت افغانستان برای ما اهمیت زیادی دارد.

اگر افغانستان به لحاظ اقتصادی رشد کند، اتفاق خوبی است چرا که حدود 6 میلیون نفر تبعه افغانستانی در ایران هستند و زمانی که کشورشان به لحاظ اقتصادی رشد کند، انگیزه برای آنان ایجاد می شود تا به کشور خودشان بازگردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبویان: امنیت شیعیان افغانستان تأمین شده است

نبویان: امنیت شیعیان افغانستان تأمین شده است