مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 14:402023-09-18سياسي

«تاج آباد» از کمیاب ترین کاروانسراهای مدور «جهانی» شد


همین حوالی کاروانسرایی هست که به قدمت یک تاریخ قد علم کرده تا بگوید این گوشه از زمین خوب خدا هم حکایت های زیادی از آمدن و رفتن مسافرانی دارد که شب ها و روزهایی در این کاروانسرا بیتوته کرده اند و هنوز صدای پای آنها در فضای تاریخی کاروانسرا به گوش می رسد .

- ایسنا/همدان همین حوالی کاروانسرایی هست که به قدمت یک تاریخ قد علم کرده تا بگوید این گوشه از زمین خوب خدا هم حکایت های زیادی از آمدن و رفتن مسافرانی دارد که شب ها و روزهایی در این کاروانسرا بیتوته کرده اند و هنوز صدای پای آنها در فضای تاریخی کاروانسرا به گوش می رسد و اگر خوب گوش کنی با تمام وجودت حس می کنی.

درب چوبی کاروانسرا گویی برایت از مسافران رهگذر تاریخ در این حوالی خاطره ها دارد تا برایت از قصه چاه و دلو پرآب و فانوس ها و مشعل های روشن شبانه کاروانسرا که امید را به دل مسافر در راه مانده می پاشید، حجره های پرمسافر دیروز و عطر چای داغ تعارف شده به زائران حسینی و بوی خاک نم زده از باران شب در حیاط کاروانسرا حکایت کند.

اثر تاریخی کاروانسرای تاج آباد شهرستان بهار معروف به کاروانسرای شاه عباسی واقع در روستای رسول آباد در 25 کیلومتری همدان روزگاری لوکس ترین اقامتگاه ها در زمان خودش بوده است و با توجه به قرار گرفتن روستای تاج آباد(رسول آباد) در مسیر تردد زائران عتبات عالیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تاج آباد» از کمیاب ترین کاروانسراهای مدور «جهانی» شد

«تاج آباد» از کمیاب ترین کاروانسراهای مدور «جهانی» شد