مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 14:002023-09-19اقتصادي

تولید داده های یکپارچه فراطیفی تولید در سازمان زمین شناسی


رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: در راستای ورود فناوری های نوین در حوزه اکتشاف ذخایرمعدنی، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور طی برنامه هفتم توسعه اقدام به تولید داده های فراطیفی (هایپراسپکترال) در کشور خواهد کرد.

- رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: در راستای ورود فناوری های نوین در حوزه اکتشاف ذخایرمعدنی، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور طی برنامه هفتم توسعه اقدام به تولید داده های فراطیفی (هایپراسپکترال) در کشور خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علیرضا شهیدی با بیان این مطلب گفت: تولید و بکارگیری داده های نوین و کاربردی در حوزه زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در مقیاس ملی از وظایف حاکمیتی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور است که با سرمایه گذاری دولت و در جهت کاهش ریسک سرمایه گذاری بخش خصوصی در فرآیند اکتشاف و معدنکاری صورت می گیرد.

شهیدی افزود: همزمان با تولید داده های ژئوفیزیک هوایی که برای شناسایی ذخایر پنهان و عمقی معدنی به کار می رود، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور طی برنامه ریزی منسجم و بسیج امکانات و تخصص ها اقدام به تعریف پروژه ملی تولید داده های فراطیفی در کشور همزمان با شروع برنامه هفتم توسعه کرده که مراحل اجرایی آن آغاز شده و امیدواریم طی برنامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید داده های یکپارچه فراطیفی تولید در سازمان زمین شناسی

تولید داده های یکپارچه فراطیفی تولید در سازمان زمین شناسی