مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1402 ساعت 16:502023-09-06بين الملل

آمریکا موشک بالستیک قاره پیما پرتاب کرد


مقام های آمریکایی اعلام کردند که این کشور موشک بالستیک قاره پیمای «مینتمن 3» را از یک پایگاه نیروی هوایی واقع در کالیفرنیا آزمایش و به هوا پرتاب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، در شرایطی که آمریکا بارها درباره برنامه موشکی و آزمایش موشک های بالستیک توسط دیگر کشورها مواضع مداخله جویانه اتخاذ کرده است، واشنگتن روز چهارشنبه (امروز) یک موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کرد.

منابع رسانه ای شامل شبکه سی جی تی ان خبر دادند که نیروی هوایی آمریکا با انتشار بیانیه اعلام کرد که این کشور با موفقیت از پایگاه هوایی وندنبرگ مستقر در کالیفرنیا، موشک بالستیک قاره پیمای مینتمن 3 را آزمایش کرد.

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که این موشک بالستیک قاره پیما، غیرمسلح بود و ساعت 01:26 بامداد به وقت محلی کالیفرنیا پرتاب شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک، برنامه موشک مینتمن 3 در اوج جنگ سرد آغاز شد و این سلاح از دهه 1970 آغاز به کار کرده است.

این رسانه روس ادامه داد: ایالات متحده قصد دارد مینتمن 3 را با ال جی ام-35 سنتینل(LGM-35 Sentinel) جایگزین کند که یک سامانه موشکی بالستیک قاره پیما زمین پایه است و در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه است .

خبرگزاری اسپوتنیک افزود: موشک های بالستیک قاره پیما بخش سنتی از سه گانه اتمی ایالات متحده هستند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا موشک بالستیک قاره پیما پرتاب کرد

آمریکا موشک بالستیک قاره پیما پرتاب کرد