مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 09:352023-09-17اقتصادي

جشنواره «طلای سرخ قاینات» در فهرست رویدادهای ملی کشور


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: جشنواره طلای سرخ شهرستان قاینات به عنوان یکی از رویدادهای تاثیرگذار استان در جذب گردشگران داخلی و خارجی در فهرست رویدادهای ملی کشور به ثبت رسید.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ این خطه زر خیز ایران زمین قطب اغلب محصولات مزیت دار و خاص کشور و جهان است به همین واسطه باید از آن به عنوان خاستگاه طلا، یاقوت و مروارید سرخ یاد کرد.

چرا که خراسان جنوبی دومین تولید زعفران، و اولین تولید کننده طلای سرخ باکیفیت، اولین تولید کننده یاقوت سرخ و مرواریدهای سرخ در ایران و جهان است.

به واسطه همین یگانگی در تولید این محصولات خاص و مزیت دار است که باید در تقویم رویدادهای گردشگری کشور نیز جشنواره این یگانه محصولات جهانی ثبت و ضبط شود.

از همه مهم تر این که پاییز فصل گردشگری خراسان جنوبی ست آن هم به واسطه باردهی این محصولات در این فصل که هم زیبایی بصری خاصی دارد و هم روش های برداشت این محصولات می توانند به گردشگری مزرعه مورد توجه دوستداران طبیعت و گردشگران قرار گیرند.

این روزها که صدا پای پاییز از آخرین روزهای تابستان بعد از 9 ماه انتظار به گوش می رسد خراسان جنوبی نیز می تواند مقصد گردشگری اغلب مسافرانی باشد که پاییز به عنوان فصل گردشگری خویش با همه زیبایی هایش برگزیده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره «طلای سرخ قاینات» در فهرست رویدادهای ملی کشور

جشنواره «طلای سرخ قاینات» در فهرست رویدادهای ملی کشور