مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 13:252023-08-24سياسي

رایزنی امیرعبداللهیان و همتای بلاروسی در حاشیه نشست بریکس


خبرگزاری رسمی بلاروس (بلتا) از رایزنی وزرای خارجه این کشور و ایران در حاشیه نشست گروه بریکس در آفریقای جنوبی با محور روابط دوجانبه و دیگر موضوعات خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که مقام های کشورهای مختلف برای حضور در نشست گروه بریکس خود را به آفریقای جنوبی رسانده اند، دیپلمات های ارشد ایران و بلاروس در حاشیه این نشست دیدار و رایزنی کردند.

خبرگزاری بلتا (خبرگزاری رسمی بلاروس) با انتشار یک عکس از دیدار سرگیی آلینیک وزیر خارجه این کشور با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

این رسانه بلاروسی خبر داد که آلینیک و امیرعبداللهیان درباره تعدادی از موضوعات مرتبط با دستور کار دوجانبه از جمله پیشرفت های حاصل شده در اجرای نقشه راه همکاری که به امضای سران دو کشور رسید، گفت وگو کردند .

اشاره دیپلمات ارشد بلاروسی به سفر اواخر اسفندماه سال گذشته الکساندر لوکاشنکو رییس جمهور بلاروس به تهران بوده که در آن دو کشور به توافقنامه نقشه جامع رسیدند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران در دیدار 22 اسفند ماه 1401 با لوکاشنکو در تهران گفت: ایران و بلاروس امروز به توافقنامه نقشه جامع بین 2 کشور رسیده اند و با نگاه راهبردی که بین 2 کشور وجود دارد این نقشه راه می تواند ارتباط 2 کشور در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی امیرعبداللهیان و همتای بلاروسی در حاشیه نشست بریکس

رایزنی امیرعبداللهیان و همتای بلاروسی در حاشیه نشست بریکس