مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 00:452023-09-09بين الملل

چین در مسیر تبدیل شدن به بزرگ ترین تولیدکننده انرژی هسته ای جهان


آمریکا پس از رسیدن به جایگاه بزرگ ترین تولیدکننده انرژی هسته ای جهان، توسعه صنعت هسته ای خود را تقریبا متوقف کرده، اما در همین بازه، پکن با سرعت بسیار مشغول ساخت نیروگاه هسته ای و بدل شدن به بزرگ ترین تولیدکننده انرژی هسته ای جهان است.

- آمریکا پس از رسیدن به جایگاه بزرگ ترین تولیدکننده انرژی هسته ای جهان، توسعه صنعت هسته ای خود را تقریبا متوقف کرده، اما در همین بازه، پکن با سرعت بسیار مشغول ساخت نیروگاه هسته ای و بدل شدن به بزرگ ترین تولیدکننده انرژی هسته ای جهان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه اویل پلاس در گزارشی به پیشتازی چین در حوزه انرژی هسته ای پرداخته و بیان می کند که آمریکا در دهه های آتی دیگر بیشترین ظرفیت تولید انرژی هسته ای را در اختیار نخواهد داشت: چین با اختلاف در صنعت ساخت رآکتور هسته ای پیشتاز است.

این کشور به شکلی گسترده صنعت انرژی هسته ای خود را در راستای توسعه انرژی تجدیدپذیر گسترش داده تا ضمن ایجاد تنوع، به کشور پیشتاز جهان در چندین منبع انرژی پاک تبدیل شود.

در مقابل به دلیل نگرانی مردم و مقامات از امنیت هسته ای و هزینه بالای پروژه های اتمی، توسعه نیروگاه های تازه در آمریکا در دهه های اخیر کم شده است.

پس آیا چین به هدفش برای تبدیل شدن به قدرت هسته ای برتر جهان در دراز مدت دست خواهد یافت؟ به گفته سازمان بین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین در مسیر تبدیل شدن به بزرگ ترین تولیدکننده انرژی هسته ای جهان

چین در مسیر تبدیل شدن به بزرگ ترین تولیدکننده انرژی هسته ای جهان