مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 10:252023-09-11فرهنگي

برای سینمایی که دوستش داریم!


21 شهریور ماه روز سینما در ایران است، سینمایی که تاریخ تولدش در ایران مورد بحث است؛ فریدون جیرانی گفته است:« در ایران باید مقطعی که «مظفرالدین شاه» دستگاه سینماتوگراف را خریداری کرد به عنوان تاریخ سینما به حساب آورد.

- 21 شهریور ماه روز سینما در ایران است، سینمایی که تاریخ تولدش در ایران مورد بحث است؛ فریدون جیرانی گفته است: در ایران باید مقطعی که مظفرالدین شاه دستگاه سینماتوگراف را خریداری کرد به عنوان تاریخ سینما به حساب آورد.

و عباس بهارلو پژوهشگر سینما هم چند سال قبل یادآور شده است: اگر مبنا را روز فیلم­برداری از جشن روز عید گل در نظر بگیریم، عمرش به 120 سال می رسد و اگر مثلاً ساخته شدن نخستین فیلم ظاهراً داستانی سینمای ایران، یعنی آبی و رابی (آوانس اوگانیانس، 1309) را مبنا قرار دهیم، عمرش به 90 سال هم نمی ­رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سال 92 به مناسبت روز سینما به سراغ فریدون جیرانی رفتیم که علاوه بر فیلم سازی ، پیگیر تاریخ سینما هم هست، از او پرسیدیم می خواهیم به عنوان سینماگری که پیگیر تاریخ سینمای ایران هستید با شما صحبت کنیم، سینمای ایران در حال حاضر چند سال دارد؟ چه مقطع تاریخی را باید به عنوان تولد سینما در ایران به حساب آورد؟ که این سینماگر پاسخ داد: در سالی که جشن 100 سالگی سینما در ایران توسط خانه سینما برگزار شد، ظاهراً


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای سینمایی که دوستش داریم!

برای سینمایی که دوستش داریم!