مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 07:552023-09-10اقتصادي

کاشت 500 هزار نهال در شهرستان جاسک


500 هزار اصله درخت از انواع درختان بومی در نهالستان جاسک پرورش داده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، علی مهرانی فرماندار جاسک صبح امروز با اعلام خبر کاشت 500 هزار اصله درخت در این شهرستان، اظهار کرد: این نهال ها بزودی در شهرستان توزیع و در دشت های مختلف شهرستان کاشت خواهد شد.

 یوسف دادی زاده معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاسک هم در این زمینه گفت: در حال حاضر 19 گونه از نهال های جنگلی فضای سبزی نهال های بیابانی و نهال هایی که کاربرد دارند در شهرستان جاسک در حال تولید است.

 دادی زاده اضافه کرد: نهال های مثمر تولید شده گارمزنگی، توت، انبه و جم است و نهال های بیابانی کرت محلی، مغیر، کهور ایرانی و ثمر در دست تولید است و نهال های جنگلی شامل حرا و فضای سبزی چریش، گل ابریشم و لوبیا درختی تولید می شود.

شهرستان جاسک یکی از شهرستان های بیابانی محسوب می شود که750 هزار هکتار معادل 75 درصد آن بیابانی است و تاکنون فقط20 هزار هکتار آن توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیابان زدایی شده است.

بخشی از جاده لیردف - جاسک بدلیل وزش باد شدید و طوفان به طور مستمر در معرض مسدودی قرار دارد و بیابان زدایی در این منطقه به منظور مهار ماسه های روان از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا جاده ساحلی این مسیر از گزند ماسه ها و تلنبار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت 500 هزار نهال در شهرستان جاسک

کاشت 500 هزار نهال در شهرستان جاسک