مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 11:502023-08-23سياسي

رهایی 15زندانی محکوم به قصاص نفس در هرمزگان


رییس کل دادگستری هرمزگان از رهایی 15 زندانی محکوم به قصاص نفس در این استان از ابتدای امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مجتبی قهرمانی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 15 پرونده قصاص در این استان از ابتدای امسال تا پایان مردادماه با میانجیگری مسئولان قضایی و تلاش اعضای شورای حل اختلاف به صلح و سازش منجر شده است.

وی افزود: این مددجویان در نتیجه اجرای پویش های مردمی به عشق حسین (ع) می بخشم و به احترام امام رئوف (ع) می بخشم پس از اخذ رضایت اولیای دم از مجازات رهایی یافته و به زندگی بازگشتند.

وی تصریح کرد: در 2 مورد اخیر از این پرونده ها، در نتیجه اعزام اعضای هیأت صلح و سازش شورای حل اختلاف زندان بندرعباس به استان سمنان و شهرستان میناب و پس از برگزاری نشست های متعدد با اولیای دم، رضایت آنها اخذ شد و محکومین این پرونده ها از مجازات قصاص نفس رهایی یافتند.

قهرمانی در ادامه بیان داشت: اشاعه فرهنگ صلح و سازش و اعمال عفو و گذشت یکی از اصول بنیادین در فرهنگ اسلامی است که دستگاه قضایی نیز به منظور گسترش آن در سطح جامعه تلاش می کند.

وی از اعلام رضایت اولیای دم و تلاش و پیگیری مسئولین قضایی و اعضای شورای حل اختلاف استان برای برقراری صلح و سازش در این پرونده ها قدردانی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهایی 15زندانی محکوم به قصاص نفس در هرمزگان

رهایی 15زندانی محکوم به قصاص نفس در هرمزگان