مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 12:452023-09-13پزشكي

واحدهای لبنی همدان از صنف خواروبار جدا شوند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در حال حاضر 770 واحد لبنیاتی شناسنامه دار در استان وجود دارد گفت: سازمان صمت باید این صنف را از خواروبار جدا و شناسنامه دار کند.

- فاطمه ترکمان اسدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه بیماری تب مالت مشترک بین انسان و دام است و هرگز ریشه کن نمی شود اما می توانیم با کنترل لازم شیوع آن را کاهش دهیم اظهار کرد: این بیماری در تمام کشور روند افزایشی دارد البته نقطه قوت ما در بیماریابی فعال است و وزارت بهداشت اذعان کرده از بسیاری استان ها در این خصوص جلوتر هستیم.

  وی با بیان اینکه این بیماری گاهی عارضه های ماندگاری مثل آسیب های استخوانی دارد گفت: اگر صندوق بیمه حمایتی دام های مبتلا ایجاد شود، دامداران مبتلایان را بی دغدغه کشتار می کنند وگرنه با خرید و فروش دام بیمار، این بیماری به راحتی تسری پیدا می کند.

  گسترش فروشگاه های عرضه لبنیات سنتی از عوامل شیوع تب مالت معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه دستگاه های مرتبط به ویژه صدا و سیما در این زمینه می توانند همراهی کنند عنوان کرد: گسترش بی رویه فروشگاه های عرضه لبنیات سنتی از جمله عوامل شیوع تب مالت است و باید نظارت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واحدهای لبنی همدان از صنف خواروبار جدا شوند

واحدهای لبنی همدان از صنف خواروبار جدا شوند