مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 12:052023-09-03دانش

کارگاه آموزشی تاریخ محلی در یزد برگزار شد


کارگاه آموزشی «نقش تاریخ شفاهی در تاریخ محلی ایران» با حضور عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در حوزه هنری یزد برگزار شد.

- یزد- کارگاه آموزشی نقش تاریخ شفاهی در تاریخ محلی ایران با حضور عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در حوزه هنری یزد برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، این کارگاه با هدف آشنایی هر چه بیشتر نویسندگان و پژوهشگران دوره آموزش تاریخ شفاهی حوزه هنری استان با تاریخ محلی، تقویت بنیه علمی و تخصصی محققان و ارتقاء کمی و کیفی تولیدات تاریخ محلی با تدریس اصغر منتظرالقائم استاد تاریخ و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در سالن اجتماعات حوزه هنری یزد برگزار شد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به رابطه تاریخ محلی و تاریخ شفاهی گفت: این رابطه یک رابطه کل به جزء است؛ تاریخ محلی دوران طولانی در تمدن اسلامی دارد و بنابر آنچه که ما تحقیق کردیم قدمت آن به قرن اول هجری و کتاب تاریخ مکه باز می گردد و پس از آن، کتاب های متعددی درباره تاریخ محلی نوشته می شود.

منتظرالقائم با بیان اینکه تاریخ محلی به یک مکان جغرافیایی مانند شهر، روستا یا ایالات و ولایات اختصاص دارد، افزود: تاریخ محلی با هدف نشان دادن محاسن، فضائل و عظمت فرهنگ، مشاهیر، ظرفیت ها و ویژگی های جغرافیایی، اجتماعی و اقتصادی شهر توسط مورخان و دانشمندان ساکن آن محل جغرافیایی نوشته می شد از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگاه آموزشی تاریخ محلی در یزد برگزار شد

کارگاه آموزشی تاریخ محلی در یزد برگزار شد