مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 15:402023-09-09سياسي

آغازِ بازیگری جهانی ایران با راهبرد «نه شرقی، نه غربی»


سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همانند سیاست خارجی سایر کشورها متاثر از تغییر و تحولات و تفوق یکی از گفتمان های سیاست خارجی متحول گردیده است.

- نگاهی به فراز و فرودهای پیشرفت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران - 1 آغازِ بازیگری جهانی ایران با راهبرد نه شرقی، نه غربی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همانند سیاست خارجی سایر کشورها متاثر از تغییر و تحولات و تفوق یکی از گفتمان های سیاست خارجی متحول گردیده است.

بدین ترتیب برای درک و فهم ماهیت و حتی چگونگی اعمال و کاربرد سیاست خارجی لازم است با گفتمان های مختلف و گفتمان مسلط بر جامعه آشنایی داشته و آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

به عبارت دیگر، گفتمان سیاسی، چارچوب و بستری است که در درون آن، پیشرفت سیاست خارجی یک کشور معنا پیدا می کند.

مهدی خانعلی زاده؛پژوهشگر روابط بین الملل:در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد طرح دیدگاه ها و گفتمان های مختلفی در مورد سیاست خارجی ایران هستیم که هر یک در تاریخی مشخص بر شکل گیری ماهیت آن تاثیرگذاشته اند.

در این میان، در هر دوره برخی از اقدامات و رویکردها صورت گرفته که برخلاف مصالح و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران و در مسیری به غیر از تامین امنیت کشور و بالا بردن جایگاه آن در سیاست خارجی جهانی بوده است؛ اقداماتی نادرست، غیر عقلانی و ناش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغازِ بازیگری جهانی ایران با راهبرد «نه شرقی، نه غربی»

آغازِ بازیگری جهانی ایران با راهبرد «نه شرقی، نه غربی»