مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 13:002023-08-24اقتصادي

تولید گندم در خوزستان 59 درصد افزایش داشته است


دستیابی به رکورد تولید گندم در کشور و استمرار رتبه نخست خوزستان از دیگر اولویت های سیزدهم است که در این راستا تولید گندم در استان خوزستان از افزایشی 59 درصدی برخوردار بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز،  استان خوزستان با دارا بودن خاک حاصلخیز، اراضی گسترده کشاورزی و دارا بودن یک سوم از ظرفیت آبهای جاری کشور در بستر رودخانه های پر آبی نظیر کارون، کرخه، دز، زهره، مارون دو جراحی، از قطب های مهم کشاورزی در کشور است از این رو دولت سیزدهم در راستای سیاست های حمایتی خود از بخش کشاورزی، توسعه کشاورزی در خوزستان را در دستور کار قرار داد.

تصویب الگوی کشت تابستانه در سال های زراعی گذشته و پیش رو در حوضه کرخه، مدیریت تامین و هماهنگی در توزیع نیازمندی های کشاورزان خوزستان، دستیابی به رکورد تولید گندم در کشور و استمرار رتبه نخست خوزستان بخشی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی در این استان است.

  تصویب الگوی کشت تابستانه پس از وقوع سیلاب در سال 1398 در حوضه آبریز کرخه، کشاورزان سطح زیر کشت شلتوک را افزایش دادند و این اقدام این در حالی صورت گرفت که این منطقه دارای نیازهای آبی دیگری نظیر تامین آب شرب، حقابه تالاب هورالعظیم و آب مورد نیاز دام های سنگین به ویژه گاومیش ها بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید گندم در خوزستان 59 درصد افزایش داشته است

تولید گندم در خوزستان 59 درصد افزایش داشته است