مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 09:252023-09-02بين الملل

راه آهن شلمچه ـ بصره حداکثر تا دو سال آینده به سرانجام می رسد


بصره با همراهی دو کشور ایران و عراق حداکثر تا دو سال آینده به سرانجام می رسد و امیدواریم برای دو کشور و همچنین سایر کشورهای منطقه منشاء خیر و برکت باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمد مخبرمعاون اول رییس جمهور برای بازدید از پایانه های مرزی و شرکت در مراسم آغاز عملیات اجرایی راه آهن شلمچه - بصره که با حضور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق برگزار می شود، راهی استان خوزستان شد.

وی پیش از این سفر یک روزه، پروژه راه آهن شلمچه ـ بصره را طرحی راهبردی برای ایران و عراق و تحول در منطقه غرب آسیا خواند که علاوه بر اتصال راه آهن دو کشور، می تواند تکمیل کننده مسیرهای بین المللی حمل و نقل باشد.

معاون اول رییس جمهور گفت: همه کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای به دو کریدور شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب نیاز دارند وجز راهبردهای جدی ما است.

این پروژه یکی از مواردی است که از پیش از انقلاب، مدنظر ایران و عراق بوده است که متاسفانه تکمیل نشده است.

وی افزود: با این 32 کیلومتری که از شلمچه به بصره می رود ایران به مدیترانه وصل می شود ضمن اینکه برای همه کشورهای غرب آسیایی موقعیت مهمی بشمار می رود.

خوشبختانه پیش برد این طرح توسط دولت عراق مصوب شده و نخست وزیر عراق هم مصمم به تکمیل آن است، اگر این طرح به تکمیل برسد تحول بسیار مهمی در منطقه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه آهن شلمچه ـ بصره حداکثر تا دو سال آینده به سرانجام می رسد

راه آهن شلمچه ـ بصره حداکثر تا دو سال آینده به سرانجام می رسد