مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 شهریور 1402 ساعت 09:252023-09-16بين الملل

نمایش اروپا برای گریز از مکانیسم ماشه


تصمیم تروییکا برای حفظ تحریم های موشکی ایران، یک نمایش سیاسی نخ نما است که از چند ماه پیش برای گریز از فعال کردن مکانیسم ماشه قابل پیش بینی بود.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان طی نامه ای به وی در کسوت هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام اعلام کردند، تحریم های موشکی علیه ایران را که باید در چارچوب بندهای غروب آفتاب برجام در تاریخ 18 اکتبر 2023 برداشته شود، رفع نخواهند کرد.

این سه کشور که از سال 2018 به این سو، اجرای تعهدات برجامی را از ترس مجازات های ناشی از تحریم های آمریکا زیر پاگذاشته اند، چند ماهی است که زمزمه اجرا نکردن بخش های دیگری از توافقات سال 94 را در ادامه بدعهدی های پیشین خود مطرح کرده اند.

اوایل امسال، نشریه گاردین در گزارشی نوشت که انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی عضو برجام (آلمان و فرانسه) در نظر دارند تا با نقض تعهدات خود در توافق هسته ای، از برداشتن تحریم های موشکی ایران خودداری کنند.

این روزنامه انگلیسی با بیان اینکه تصمیم این کشورهای اروپایی در نقض تعهدات هسته ای مخاطراتی در پی دارد مدعی شد: معلوم نیست ایران که در آستانه تولید اورانیوم غنی شده در سطح نظامی است، چه واکنشی نشان دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش اروپا برای گریز از مکانیسم ماشه

نمایش اروپا برای گریز از مکانیسم ماشه