مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 08:502023-08-28پزشكي

به این دانه ارزشمند گوشت بدون استخوان می گویند


لوبیا سفید یکی از انواع لوبیا ها و از خانواده ی حبوبات است که خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد و به تقویت حافظه، درمان کم خونی، سلامت دستگاه گوارش و پیشگیری و درمان سرطان کمک می کند.

- مقادیر بالای فولات موجود در لوبیا سفید، باعث کاهش هموسیستیین خون شده و خطر ابتلا به زوال عقل، آلزامیر و پارکینسون را کاهش می دهد.

تیامین موجود در لوبیا سفید، باعث افزایش برخی از نوروترانسمیتر های مورد نیاز برای تقویت حافظه شده و عملکرد شناختی مغز را بهبود می بخشد.

11.

فشار خون و قلب فولات موجود در لوبیا سفید، سطح هوموسیستیین خون را کاهش می دهد و از ابتلا به بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

مقادیر بالای منیزیم موجود در لوبیا سفید، تنش و استرس رگ های خونی را بهبود می بخشد، باعث کاهش فشار خون بالا شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سکته قلبی را کاهش می دهد.

12.

چربی و کلسترول خون مقادیر بالای فیبر موجود در لوبیا سفید باعث کاهش تری گلیسیرید و کلسترول بالای خون شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

13.

سرطان مقادیر بالای منگنز، مس و آنتی اکسیدان های موجود در لوبیا سفید، تاثیر رادیکال های آزاد بدن را کاهش داده و خطر ابتلا به سرطان را از بین می برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به این دانه ارزشمند گوشت بدون استخوان می گویند

به این دانه ارزشمند گوشت بدون استخوان می گویند