مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 18:202023-09-10سياسي

کشورهای توسعه یافته در قبال نابودی محیط زیست پاسخگو باشند


کشورهای توسعه یافته در قبال نابودی محیط زیست پاسخگو باشند.

- رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کشورهای توسعه یافته در قبال نابودی محیط زیست پاسخگو باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در حاشیه دومین روز از برگزاری اجلاس مقابله با توفان های ماسه و گرد و غبار، علی سلاجقه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اوا بازایبا، وزیر محیط زیست جمهوری دموکراتیک کنگو دیدار کردند.

سلاجقه در این دیدار کنگو را کشوری سرشار از منابع طبیعی و حیات وحش غنی دانست و گفت: همانطور که شما هم در سخنرانی خودتان اشاره کردید، سهم قاره آفریقا در آلایندگی تنها 4 درصد است در حالی که کشورهای توسعه یافته 80 درصد آلایندگی دنیا را تولید می کنند.

از نظر ما کشورهای توسعه یافته آسیب زیادی به محیط زیست زده اند و وقت آن است که خسارت به منابع طبیعی و محیط زیست و جان و مال انسان ها را بپردازند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری این اجلاس این است که به یک نتیجه و دستاورد مهم برای کنترل گرد و غبار برسیم و امیدواریم با حمایت شما و سایر کشورها بتوانیم نتیجه قابل قبولی را به دست بیاوریم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: همانطور که رییس جمهور ایران نیز در روز اول اجلاس اشاره کردند، موضوع ایجاد صندوق بین المللی گرد و غبار برای حمایت و پشتیبانی بسیار مهم است و امیدواریم کشورها د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشورهای توسعه یافته در قبال نابودی محیط زیست پاسخگو باشند

کشورهای توسعه یافته در قبال نابودی محیط زیست پاسخگو باشند