مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 11:302023-09-12اقتصادي

آمادگی چین برای همکاری در حوزه مقابله با گرد و غبار در ایران


دولت چین در نظر دارد که یک مرکز چندملیتی را برای اجرای پروژه های مقابله با گرد و غبار در خاورمیانه راه اندازی کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، سون تائو، رییس آکادمی ملی جنگلداری و منابع طبیعی جمهوری خلق چین درباره مهمترین اقدامات انجام شده در کشور چین برای مقابله با بیابان زایی توضیح داد: طرح دیوار سبز بزرگ ، بزرگترین برنامه جنگل کاری اجراشده توسط بشر در جهان است که از 45 سال قبل یعنی سال 1978 آغاز شده است و در مناطق بیابانی شمال کشور چین اجرا می شود.

  وی افزود: این برنامه تا سال 2050 ادامه دارد و با اجرای آن، سطح پوشش جنگلی شمال چین از 5 درصد به 15 درصد افزایش خواهد یافت.

این برنامه به صورت مستقیم توسط شی جین پینگ، رییس جمهور چین حمایت می شود و در تاریخ ششم ژوئن (16 خرداد) امسال، جلسه ای با حضور ایشان به منظور اصلاح برنامه ها و ارتقای سطح منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این طرح برگزار شد.

  رییس آکادمی ملی جنگلداری و منابع طبیعی چین ادامه داد: براساس آخرین اصلاحات انجام شده در طرح دیوار سبز بزرگ ، بیشترین تمرکز این طرح بر نهال کاری در کانون های اصلی گرد و غبار در کشور چین از جمله در بیابان های گبی و شاپاتو گذاشته شده است و قصد داریم با نهال کاری و ایجاد بادشکن های زنده، منشأهای خیزش گرد و غبار در کشور چین را کنترل کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی چین برای همکاری در حوزه مقابله با گرد و غبار در ایران

آمادگی چین برای همکاری در حوزه مقابله با گرد و غبار در ایران