مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 16:202023-08-27اقتصادي

راه اندازی 31 خط تولید دارو در دولت سیزدهم


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 31 خط تولید دارو در دولت سیزدهم راه اندازی شد و 69 داروی جدید به بازار آمد و 159 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در حوزه صادرات داشتیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،  بهرام عین اللهی در مراسم روز داروساز در ستاد وزارت بهداشت افزود: دولت سیزدهم ضد فساد است، افراد شاغل در سازمان و غذا باید در برابر فساد ساکت نمانند و منتظر نباشند که کسی آن را کشف کند.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی سازمان غذا و دارو باید فعال باشد زیرا نباید یک داروی سرطانی به چندین برابر در بازار آزاد به فروش برسد و باید سازمان بازرسی این سازمان به این موضوع رسیدگی کند.

به گفته وی، توان تولید دارو در کشور بسیار بالاست، ولی در بسیاری از استان ها تولید دارو وجود ندارد، در حالیکه نباید اینطور باشد، باید در این زمینه برنامه ریزی شود و مردم را وارد صحنه کنیم زیرا اکثر منابع مالی آنها وارد صنعت دارویی نمی شود در حالیکه می تواند مشکلات ما را برطرف کند.

صورت بازنگری درسی داروسازی وزیر بهداشت تاکید کرد: برنامه درسی دانشکده داروسازی را باید بازنگری کنیم و دوره های عملی تولید بصورت اجباری برگزار شود، مخالف افزایش داروخانه نیستیم ولی باید متناسب با تولید باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی 31 خط تولید دارو در دولت سیزدهم

راه اندازی 31 خط تولید دارو در دولت سیزدهم