مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 12:152023-08-26فرهنگي

دیدگاه متفاوتی درباره اسطوره ها و ادبیات کودک


حمیدرضا شاه آبادی اسطوره ها را متعلق به دوران پیشافلسفه و دوران کودکی بشر می خواند و معتقد است، نباید آن ها را در ردیف ادبیات کودک جا دهیم و آن ها را با عنوان یکی از سرچشمه های ادبیات کودک تلقی کنیم.

- حمیدرضا شاه آبادی اسطوره ها را متعلق به دوران پیشافلسفه و دوران کودکی بشر می خواند و معتقد است، نباید آن ها را در ردیف ادبیات کودک جا دهیم و آن ها را با عنوان یکی از سرچشمه های ادبیات کودک تلقی کنیم.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت وگو با ایسنا درباره نوشتن از اسطوره ها برای کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: اسطوره ها به دوران ابتدایی زندگی بشر مربوط هستند؛ دروان پیشافلسفه.

در واقع انسان با فلسفه درباره هستی، چگونگی شکل گیری و تظاهرات هستی و آنچه در هستی می بیند، فکر می کند و سؤال طرح می کند و تلاش می کند به این سؤال ها جواب بدهد.

او افزود: تا پیش از آنکه فلسفه و معرفت های فلسفی و تلاش های فلسفی شکل بگیرند، بشر برای درک و تفسیر جهان هستی به اسطوره سازی رو می آورد؛ در واقع بشر سعی می کرد با ساخت قصه، داستان و ساخت آنچه امروز به آن اسطوره می گوییم جهان را تفسیر کند؛ آتش چرا به وجود آمد؟ به چه دلیل رعدوبرق در آسمان شکل می گیرد؟ چرا مار پوست می اندازد؟ و هرچه شبیه به این.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدگاه متفاوتی درباره اسطوره ها و ادبیات کودک

دیدگاه متفاوتی درباره اسطوره ها و ادبیات کودک