مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 11:052023-09-02فرهنگي

نت های حسین استوار خواندنی شد/ انتشار کتاب یک استاد موسیقی


کتاب «مجموعه 45 قطعه قدیمی برای پیانو» مشتمل بر آثار حسین استوار موسیقیدان، نوازنده پیانو و سازهای ایرانی توسط بهار برخوردار پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

- کتاب مجموعه 45 قطعه قدیمی برای پیانو مشتمل بر آثار حسین استوار موسیقیدان، نوازنده پیانو و سازهای ایرانی توسط بهار برخوردار پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از امور رسانه ای پروژه، نت پیانوی آثار حسین استوار موسیقیدان و نوازنده پیانو توسط بهار برخوردار به نگارش درآمد.

در توضیحات تکمیلی این کتاب آمده است: بهار برخوردار مولف کتاب حسین استوار با به نت درآوردن آثار این هنرمند، به احیای بخش مهمی از تاریخچه پیانونوازی ایرانی پرداخته است.

در این کتاب 45 قطعه مشتمل بر پیش درآمدها، اپرت ها، تصنیف ها و رنگ های قدیمی به خط نت بین المللی با حامل مضاعف برای ساز پیانو با کوک ایرانی نگارش شده است.

مبنای این کتاب صوت به جامانده از صفحات گرامافون کمپانی کلمبیا ضبط شده در تهران است.

این ضبط ها در سال های 1307 و 1312 توسط استاد حسین استوار به همراه دیگر استادان بزرگ موسیقی ایران در دوره ای طلایی انجام شده اند.

بدین معنا که اکثر قطعات در زمان حیات خود آهنگسازان اجرا شده و به همین دلیل می توان صوت به جامانده را دقیق ترین و نزدیک ترین شکل به اجرای مورد نظر آهنگسازان دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نت های حسین استوار خواندنی شد/ انتشار کتاب یک استاد موسیقی

نت های حسین استوار خواندنی شد/ انتشار کتاب یک استاد موسیقی