مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 08:502023-09-02اقتصادي

فرایند بهره برداری از 200 مزرعه پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری از سر گرفته می شود


مدیر شیلات و آبزیان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال های اخیر بهره برداری از بیش از 200 مزرعه پرورش ماهی به دلیل مشکلات اجتماعی و محدودیت تسهیلات به تاخیر افتاده است، - نامدار ملکپور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه در چند سال اخیر پروانه تاسیس بیش از 200 مزرعه پرورش ماهی قزل آلا با ظرفیت تولید پنج تا 6 هزار تُن در چهارمحال و بختیاری صادر شده است، گفت: اما به دلیل داشتن مشکلات اجتماعی و نگرفتن تسهیلات با مشکل روبرو شده است.

مدیر شیلات و آبزیان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پیگیر هستیم با حل مشکلات این مزارع پرورش ماهی را در استان فعال کنیم تا زمینه اشتغال یک هزار و 800 نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کنیم.

وی افزود: به منظور افزایش ظرفیت تولید در استان در نظر داریم مزارع پرورش ماهی فعال را مکانیزه کنیم از این رو تولید در واحد سطح را از 30 تا 35 کیلوگرم به 45 کیلوگرم در هر مترمربع برسانیم.

ملکپور اضافه کرد: نزدیک به 450 مزرعه پرورش ماهی در استان دارای پروانه بهره برداری و 200 مزرعه نیز دارای پروانه تاسیس است که هم اکنون در حال ساخت و ساز هستند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته 27 هزار و 700 تن ماهی قزل آلای سردآبی در چهارمحال و بختیاری تولید شد که از این نظر رتبه نخست کشور ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرایند بهره برداری از 200 مزرعه پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری از سر گرفته می شود

فرایند بهره برداری از 200 مزرعه پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری از سر گرفته می شود