مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 09:312023-09-09فرهنگي

اداره کل میراث فرهنگی اردبیل مجوز موزه خصوصی صادر می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، ملکه گلمغانی زاده، مسئول موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: 9 موزه در استان اردبیل شامل چینی خانه، باستان شناسی، مردم شناسی و صنایع دستی در مرکز استان و موزه های نمین، مشگین شهر، مردم شناسی گرمی و موزه خصوصی عکس و سینمای مشگین شهر دایر است.

وی افزود: هدف از راه اندازی موزه های خصوصی ساماندهی و به نمایش گذاشته شدن اشیا، وسایل و اسناد تاریخی موجود نزد مردم است که در برخی خانواده ها به صورت نسل به نسل از دوره های گذشته برای امروز به یادگار مانده است و ارزش تاریخی دارد و تلاش می کنیم با راه اندازی موزه های خصوصی، مردم از تماشا و ارزش های تاریخی آنها بهره مند شوند.

مسئول موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل ادامه داد: به متقاضیان تاسیس موزه های خصوصی مجوز مجموعه داری خصوصی صادر می کنیم تا هم به جمع آوری و ساماندهی اشیا تاریخی ترغیب شوند و هم زمینه به نمایش گذاشتن آنها را در بنایی مناسب و غیراستیجاری فراهم کنند و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به این قبیل موزه ها نظارت می کند.

گلمغانی زاده خاطرنشان کرد: هدف ما جمع آوری اشیا و وسایل به دست آمده در حفاری های غیرمجاز و وسایل به اصطلاح زیرخاکی نیست بلکه به دنبال ساماندهی وسایل تار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اداره کل میراث فرهنگی اردبیل مجوز موزه خصوصی صادر می کند

اداره کل میراث فرهنگی اردبیل مجوز موزه خصوصی صادر می کند